Recife - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Recife - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Recife

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

23 Maart 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Costa Fascinosa, 22 maart 2014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

Vandaag was de laatste mogelijkheid om aan land te gaan in Brazilië alvorens de grote oversteek naar Europa te maken. We hebben hier uiteraard gebruik van gemaakt en zijn vroeg gaan ontbijten , zodat we om 09.00 uur aan land konden.

We hebben samen met 6 andere Nederlanders, een Belgisch echtpaar en een Duits echtpaar aan land een excursie geboekt naar Olinda en Recife. Vooral Olinda was erg mooi, met oude kleurrijke huisjes, een oud klooster en een erg mooie kerk met een bijzonder altaar. Dit altaar is een tijd lang uitgeleend aan het Guggenheim museum in New York. Een hele operatie omdat het nu niet bepaald een klein altaar is.
Na het bezoek aan Olinda hebben we nog het strand bezocht van Recife, zijn we losgelaten in een gevangenis, wat omgebouwd is tot een winkelcentrum waar veel kleine boetiekjes in gevestigd zijn.

Hierna nog een korte rondrit door Recife gemaakt, waarbij we niet al te veel fotostops meer hebben gemaakt omdat het was gaan regenen.

We waren om ca. 13.30 weer terug aan boord om te lunchen en daarna wat te gaan zonnen (je leest het goed) op het achterdek.

De avond hebben we zoals inmiddels gebruikelijk weer rond de dansvloer doorgebracht met een inmiddels redelijk vast groepje van 8 personen.

Ook nu was het weer 01.30 uur alvorens we onze hut hebben opgezocht.

Groetjes van twee genietende cruisers.

• 24 Maart 2014 - 12:35

Lenny:

Ha maatjes.
    Wat zagen julllie er op de foto's van gisteren schitterend uit, maar ik dacht dat het carnaval in Rio al voorbij was,
    Krijg je Ad al mee op de dansvloer of is het geitenbal?
    Nou hoop ik toch echt dat het weer tijdens de oversteek goed is, want dat is voor ons Joanneke wel belangrijk, anders gaat ze net als in Tenerife de vissen voeren.
    gr Wij

• 26 Maart 2014 - 16:15

BenW:

Weer erg mooie plaatjes en wij denken dat het steeds relaxter wordt maar dat jullie wanneer jullie thuis zijn een bezoekje gaan brengen aan Van Opstal om je OF op te geven voor een danscursus OF jullie gaaan meteen voor goud maar als dat zo is dan geef ik jullie wel op voor Hollands got Tallent of ziiets haha. Veel plezier en doe vooral rustig aan, wat heerlijk rustig!!?? Groetsels en dikke knuffel. BenW

• 30 Maart 2014 - 17:28

Marjo Somers:

Halo vrienden,

Hopelijk is ales goed met jullie want we hebben al een week geen verslag ontvangen! Te veel aan het zwembad gelegen?

We hopen dat jullie nog met volle teugen van je vakantie kunnen genieten!

Veel plezier,

Jan en marjo