Salvador de Bahia - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu Salvador de Bahia - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joan en Ad Nelissen - WaarBenJij.nu

Salvador de Bahia

Door: Joan en Ad

Blijf op de hoogte en volg Joan en Ad

21 Maart 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Costa Fascinosa, 20 maart 2014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

Vandaag zijn we om 12.00 uur aangekomen in Salvador de Bahia.

Vanmorgen om 08.00 uur opgestaan om van een heerlijk ontbijt te genieten en alvorens we aan land kunnen nog wat van de zon te genieten.

Om 12.00 uur zijn we met Daphne, Yvonne, Irene en Frank gaan lunchen om daarna met zessen op eigen gelegenheid aan land te gaan. Na een korte wandeling door de benedenstad hebben we de portemonnee getrokken om de lift te nemen naar de bovenstad. Een rib uit ons lijf, want de kosten voor 6 personen kwam omgerekend neer op € 0,90.
De bovenstad is een toeristische attractie. Hij bestaat vrijwel volledig uit gerestaureerde koloniale huisjes en mooie kerken en paleizen. Hij staat niet voor niets op de wereld erfgoedlijst.

Na hier een tijdje te hebben rondgewandeld te hebben zijn we weer in de portemonnee gedoken om de lift naar beneden te nemen en terug te gaan naar het cruiseschip.

We hebben de avond weer doorgebracht met het bezoeken van een show in het theater om daarna weer over de dansvloer te gaan zweven. Zeker wat later op de avond en na het nuttigen van wat glaasjes met rode wijn / goudgeel vocht lukte dit vrij aardig.

We lagen zoals inmiddels gebruikelijk pas om ca. 01.30 uur weer in onze hut.

Groetjes van twee genietende cruisers.

• 21 Maart 2014 - 20:32

AstridLeon Cooijman:

Nou dat ziet er weer mooi uit.
    Joan, waar is jou Tu Tu gebleven?
    Zo val je nog niet op bij de kapitein, zo kom je nooit bij hem aan tafel.
    Je moet er toch iets meer moeite voor gaan doen.
    Geniet maar lekker.
    Wij volgen jullie hier wel.
    Veel plezier nog

Leon en Astrid

• 21 Maart 2014 - 21:13

Liesbeth:

Gezellig om op afstand weer mee te genieten, en genieten doen jullie wel zo te lezen!!
    Hoe gaat het met je pootje Joan, of voel je dat na een paar glaasjes ook niet mee, dat moet haast wel als jullie elke avond over de dansvloer zweven! Goed dat jullie samen dansles hebben gehad.
    Geniet verder, en wij volgen jullie.
    groet,L.

• 21 Maart 2014 - 23:50

Lenny Adriaansen:

Hoi luitjes
    maak ons maar jaloers want het ziet er fantastisch uit en dan ook nog van die dure taxiritten, hou je er rekening mee dat je nog van alles moet kopen(souveniers tassen t shirts en andere dingen) en die zullen wel net zo veel kosten als die taxi.
    gr wij

• 22 Maart 2014 - 13:27

BenW:

Hallootjes, het klinkt allemaal erg relaxed, hoezo vakantiegevoel. Ben superbenieuwd naar jullie ervaringen met een cruise voor drie weken. Is toch veel te lang,hihi Of niet? Het klinkt allemaal wel erg lekker maar dat nachtbraken hoeft nou ook weer iet elke dag,hihi. Inderdaad Joan hoe gaat het met je voet (lees dansen) en zorg dat je niks breekt warre. Have fun Groetsels van die halve Belgen x

• 23 Maart 2014 - 13:53

Marjo:

Hoihoi,

Geweldig leuk dat alles zo goed bevalt en dat je er zo fijn van aan het dansen komt. Leuk hoor. Geen beter leven dan een góed leven hè? Je kunt nog zooo lang dood zijn :-) kusje, Marjo